Bruckner Viktor aka A.G.S. vagyok, 1990 óta foglalkozom zenével, azon belül manapság elsősorban hangfelvétel készítéssel és keveréssel, ezek mellett amolyan polihisztorként szintetizátorozással :-D, zeneszerzéssel és szövegírással. Munkáim több megjelent és meg nem jelent demo és kereskedelmi CD-n hallhatóak illetve megtalálhatóak az interneten. (Mindflowers, Holdudvar, JoyMusic Band, Empty Rooms, Golden Rust, Selejt, MZ Projekt, Microchips, Ice Cool, stb.)
Ebben a blogban egyfajta tudásbázist szeretnék létrehozni a neten fellelhető anyagokból és saját tapasztalataimból azok számára, akik
- Még csak most csöppentek bele a hangrögzítésbe, keverésbe és zene készítésbe, tele vannak kérdésekkel, nem értik hogy miért nem megy, mert hibás tudással rendelkeznek
- Már régebben foglalkoznak a témával, de nincsenek tisztában bizonyos fogalmakkal
- Régóta zenélnek és tisztában vannak sokmindennel, de nem tudnak angolul, így a külföldi oldalak cikkeit nem értik
- Akiket érdekelnek a stúdiózás és zeneszerkesztés aktuális hírei, de nincs idejük, vagy nem tudják a jelentősebb oldalakat folyamatosan figyelni.
- Van szabadidejük és szívesen olvassák a stúdiózással és zenéléssel kapcsolatos írásokat
Az egyes bejegyzésekben minden esetben feltüntetem a forrást, ami lehet szöveg, kép, videó. Az ember soha nem lehet tökéletes, tehát én is tanulok minden nap újabb és újabb dolgokat, egy egy bejegyzés csak az akkori tudásomat tükrözi és nem feltétlenül a valóságot (ha egyáltalán létezik olyan).
Miért MICROCHIPS?
Mivel én is az olcsón működtethető házi-stúdió kategóriába sorolom magamat (low budget), így ebből a szemszögből fogok közelíteni minden íráshoz. Azért senkit ne tévesszen meg ez a besorolás, a mai rádiós slágerek nagy része is "házi" stúdiókban készül! Cél a költséghatékonyság, ami viszont nem mehet a minőség rovására. Ebből kifolyólag alapvetően a zenélés szoftveres megközelítése kerül előtérbe, ugyanis ez tette lehetővé a házistúdiók elterjedését, és azt hogy -nagyjából- ugyan azokkal az eszközökkel dolgozhassunk, mint a "nagyok" (pl. Grammy díjas hangmérnökök)
A bejegyzések legnagyobb része elméleteket, elveket, vagy módszereket fog közölni, nem konkrét eszközöket (szoftvereket). Ezzel az a célom, hogy platformfüggetlenek legyenek az információk. Aki képes egy adott problémát megérteni és megoldani, annak teljesen mindegy melyik munkaállomást (DAW-Digital Audio Workstation/Digitális hang munkaállomás) használja, vagy éppen melyik plugint (beépülő modul), esetleg egy analóg keverőpultot.
Mivel jómagam műszaki ember vagyok -és lássuk be a hangmérnök szó önmagában is egy műszaki tevékenységet jelent- a dolgok leginkább műszaki oldalról lesznek megközelítve, már ahol ez lehetséges a zene esetében, ami tudvalevőleg érzésekkel és érzelmekkel foglalkozik.
Igyekszem minden témát teljes mértékben kidolgozni, kutató munkát végezni, de természetesen előfordulhat, hogy valami kimarad, vagy később kiderül hogy helytelen információt tartalmazott, esetleg idő közben a technika állása már mást mutat. Ekkor az adott bejegyzés kiegészítve/javítva újból közlésre kerül.
Természetesen ez a blog sem terjedhet ki minden területre, így elsősorban az általam fontosnak, vagy érdekesnek tartott anyagokat részesítem előnyben, illetve várom a kérdéseket, kéréseket egy-egy témával kapcsolatban a vonatkozó cikk alatti hozzászólásokban, és a Facebook oldalon.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése